I pressen 

Cordua & Steno, 16. maj 2013

Danske valgkampe kører i tre uger, hvorefter de ligger i dvale i årevis. Sådan er det ikke i udlandet, hvor kampagnerne også kører mellem valgene. Det påpeger Alexander Tolstrup, der er aktuel med en ny bog om valgkampe og de nyeste tendenser inden for feltet. Han er gæst i 1. time af ”Cordua & Steno” på Radio24Syv. Lyt til interviewet nedenfor eller klik her.

Kommunikationsforum, 15. maj 2013

Valgkampagner er sovset ind i ressourcerspild. Q&A med Alexander Tolstrup om bogen: Kampagnelederen. Læs interviewet her.

Danske Kommuner, 12. maj 2013

Med bogen ”Kampagnelederen” sætter valgkampseksperten Alexander Tolstrup for første gang formel på, hvad det vil sige at drive en succesfuld valgkampagne. Han giver blandt andet svar på, hvorfor valgplakater stadig holder og hvorfor lidt regn er godt for en valgkampagne. Læs interviewet her (kræver login).  

Politiko, Berlingske, 11. maj 2013

»Man kan ikke købe sig til en valgsejr«. Valgkampe er blevet et velsmurt maskineri af analysearbejde, viden om vælgerne og kandidaters tilstedeværelse på alle platforme i det offentlige rum. Men danske politikere kan blive bedre til at nå ud til de potentielle vælgere gennem mere velvalgte midler. Læs interviewet her.

Globus, Radio 24syv, 31. januar 2013

Der er et opgør på vej hos republikanerne i USA. Flere højtstående medlemmer kræver nu at partiet holder op med at være det, de fleste kalder "Det dumme parti", som kommer med krænkende eller bizare udtalelser. Medvirkende: Mads Fuglede, USA-ekspert fra Center for Militære Studier ved Københavns Universitet. Alexander Tolstrup, ekspert i valgkampagner.

Globus, Radio 24syv, 7. november 2012

Radio24syv sender direkte fra det danske generalkonsulat i Chicago. Vært Kristoffer Meinert vil sammen med Alexander Tolstrup, cand.scient.pol og ekspert i amerikanske valgkampagner, og andre aktuelle gæster analysere og perspektivere resultatet af amerikanske præsidentvalg. Vi gennemgår nattens valgtale fra USAs næste præsident og ser på hvilke udfordringer, han - Barack Obama eller Mitt Romney - møder fra første dag i embedet. Og så konfronterer vi selvfølgelig amerikanerne med deres nye præsident.

Globus, Radio 24syv, 6. november 2012

Radio24syv sender direkte fra det danske generalkonsulat i Chicago. Vært Kristoffer Meinert ser frem mod tirsdagens præsidentvalg sammen med Alexander Tolstrup, cand.scient.pol og ekspert de amerikanske valgkampagner, og andre aktuelle gæster. Vi har desuden Emil Lee Madsen, cand.mag. i amerikanske studier, og Radio24syvs udlandsredaktør Inger Marie Vennize i svingstaterne Ohio og New Hampshire.

Politiko, Berlingske, 12. februar 2011

Medierne koncentrerer sig kun om politisk form og proces. Aldrig om fakta eller indhold. Sådan lyder kritikken ofte. Men måske er forklaringen, at du gør præcis det samme. Du ved det bare ikke. Men du er en følelsesvælger. Læs kronikken bragt i Berlingske.  

Horisont, P1, 4. oktober 2010

siden 2005, David Cameron, ser ud til at kunne vinde det kommende valg på en ny konservativ stil.
Men de Konservative har netop fået en sag, der kan betyde færre stemmer. Nemlig afsløringen af, at partiets næstformand og store bidragsyder Michael Ashcroft ikke har betalt skat i Storbritannien i årevis, og at den ikke betalte skat udgør flere hundrede millioner kroner. Det kan rokke ved partiets kurs mod regeringsmagten.

David Camerons evne til at sælge sig selv og sit parti kommer dermed på en prøve. Han bliver sammenlignet med briternes tidligere premierminister, den socialdemokratiske Tony Blair, der netop blev kendt for sin dygtighed til at forklare og sælge sit parti. Men spørgsmålet er, om Cameron kan vinde valget.

Horisont kigger i dag nærmere på den konservative leder, på partiets strategi og politik, men også på hvad det er for nogle opgaver, der venter for den kommede regering på den anden side af valget i Storbritannien. Lyt til programmet her. 

FØLG KAMPAGNELDEREN PÅ

  • Wix Facebook page

© ALEXANDER TOLSTRUP